Неділя, 28.04.2024, 23:30Вітаю Вас Гість | RSS
 Персональний сайт
учителя англійської мови 
Базавлук
 Наталії Іванівни
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування

Про мене


Баз

 

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Згідно з методичними рекомендаціями щодо організації навчально - виховного процесу зміст навчання іноземної мови має бути зорієнтованим на розвиток мотивації до вивчення і на формування комунікативних умінь та навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності.

У сучасному мовному просторі інформаційно-комунікативні технології стали невід’ємною частиною спілкування, отримання інформації, розвитку творчих здібностей та самоосвіти.

Інформаційно-комунікаційні технології або ІКТ — засоби, пов'язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою і управлінням інформації. Цей широко вживаний термін включає в себе всі технології, що використовуються для спілкування та роботи з інформацією.

Концепція інформаційних технологій була додана до елементу комунікації і виникла у 1980-ті роки. З появою персональних комп’ютерів з’явився термін  “нові інформаційні технології”,  під яким розуміють впровадження нових підходів до навчально-виховного процесу, що орієнтований на розвиток інтелектуально творчого потенціалу людини з метою підвищення його ефективності,  завдяки застосуванню сучасних технічних засобів. На сучасному етапі методи, способи і засоби безпосередньо взаємопов'язані з комп'ютером, тому їх іще називають комп'ютерні технології.

Нові  інформаційні технології характеризуються наявністю всесвітньої мережі Інтернет, такими її сервісами, як електронна пошта, телекомунікації, що надають широкі можливості. Жива комунікація невід’ємна від інформаційних технологій, тому на сучасному етапі розвитку технічних і програмних засобів інформаційні, технології називають інформаційно-комунікаційними. У цих комунікаціях комп'ютер займає своє місце. Він забезпечує комфортну, індивідуальну, різноманітну, високоінтелектуальну взаємодію об'єктів комунікації.

Узагалі  ІКТ можна визначити як сукупність різноманітних технологічних інструментів і ресурсів, які використовуються для забезпечення процесу комунікації. Під технологічними інструментами та  засобами мають на увазі комп’ютери, мережа Інтернет, радіо- та телепередачі, телефонний зв’язок, тощо.

Проектуючи ІКТ на освітню практику необхідно зазначити, що основним завданням, яке стоїть перед їх впровадженням є адаптація людини до життя в інформаційному суспільстві.

По-перше, впровадження ІКТ у сучасну освіту суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду людства не тільки від покоління до покоління, а й від однієї людини до іншої.

По-друге, сучасні ІКТ, підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання.

По-третє, активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає вимогам ІС і процесу модернізації традиційної системи освіти в світлі вимог постіндустріального суспільства

       Психолого-педагогічною наукою обґрунтовано важливу роль використання нових інформативно-комунікаційних технологій під час навчання іноземної мови. Праці таких вітчизняних вчених, як Биков Валерій Юхимович, Карташова Любов Андріївна, Лапінський Віталій Васильович свідчать про те, що стрімкий розвиток та впровадження комп’ютерних технологій у життя та процес навчання спонукає і вчителів іноземної мови шукати нові підходи, методи реалізації поставлених завдань навчання іноземним мовам.

 На уроках я використовуєю наочність за допомогою комп’ютерних технологій для формування навичок та розвитку мовленнєвих умінь учнів з такою метою:

  1.  створення мовленнєвого зразка (вимовного, інтонаційного, лексико- граматичного);
  2.  обмеження кола тільки тих предметів та явищ, словесний вираз яких відомий тому, хто говорить;
  3.  створення смислової опори (заданістю логічної послідовності й об’єкта висловлювання) для побудови всього ланцюга висловлювання;
  4.  створення ситуації спілкування, яка б стимулювала висловлювання.

     Використання ІКТ дозволяє досягти цілей, поставлених комунікативно-орієнтованим викладанням англійської мови, яких додержуюсь у педагогічній діяльності. Такий підхід дає можливість стимулювання когнітивних процесів учнів (здатність до розумового сприйняття і переробки зовнішньої інформації), адже вони беруть активну участь у процесі навчання, заохочення висловлення власної думки, вираження своїх почуттів і використовування власного досвіду. За такого підходу учні стають активними учасниками навчальної діяльності, яка імітує або створює реальні чи реалістичні ситуації.

Під час навчальної діяльності я, як учитель, намагаюсь застосовувати технологію проникнення, згідно якої застосування комп’ютера не є кінцевою метою навчання, а лише ефективним засобом формування мовленнєвих навичок учнів.

У своїй діяльності за допомогою комп’ютера й інтерактивного проектора я використовую різноманітні комп’ютерні технології: мультимедійні презентації, електронні таблиці, відео матеріали, Інтернет-ресурси, програмне забезпечення до навчально-методичних комплексів, електронні словники, інтерактивні посібники з граматики. Їх вид залежить від типу уроку, його мети та структури.

     На уроці введення нового матеріалу незамінним є використання мультимедійних презентацій, інтерактивного проектора й таблиць - найефетивніших під час семантизації лексичних одиниць та первинного відпрацювання їх використання. (Додаток 1)

На уроках формування навичок і розвитку умінь процес засвоєння знань із застосуванням ІКТ стає цікавішим та ефективнішим, автоматизується вживання граматичних структур в усному мовленні, а також формується граматична правильність мовлення за рахунок багаторазового вживання мовленнєвих структур. Пропоную приклад закріплення вживання пасивної форми дієслова у часових формах Present Simple and Past Simple.(додаток 2)

Ефективним для розвитку мовних та мовленнєвих навичок, зокрема граматичного аспекту говоріння, є використання наочності, відтвореної за допомогою комп’ютера. Наприклад, застосування комп’ютерних технологій є доцільним під час тренування та закріплення вживання часових форм. (додаток 3)

На уроках узагальнення та систематизації знань використання комп’ютерних технологій допомагає структуруванню отриманих знань. Електронні тести, вікторини, анімаційні таблиці, малюнки та схеми, відеофільми сприяють підвищенню результативності засвоєння навчального матеріалу, ефективному використанню часу на уроці, мають велику практичну направленість завдяки зв’язку з реальним життям та іншими шкільними предметами. Наприклад, під час роботи над монологічним висловлюванням учнів можна використовувати наочність, відтворену за допомогою комп’ютера, як засіб створення смислової опори. (Додаток 4)

Застосовуючи дані технології  у своїй діяльності прагну реалізувати комплекс цілей:

• дидактична (удосконалити мовну компетенцію учнів з усіх видів мовленнєвої діяльності);

• розвиваюча (розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності);

• виховна (виховувати інтерес до культури та традицій країни, мова якої вивчається).

Я на практиці переконалася, що використання  ІКТ  відкриває нові можливості як учням, так і допомагає вчителю  розв’язати цілий ряд дидактичних завдань.  А саме:

• створити природне мовне середовище на всіх етапах уроку;

• повніша реалізувати принцип наочності;

• поглибити знання  з усіх видів мовленнєвої діяльності;

• поповнити словниковий  запас лексикою сучасної іноземної мови;

Вивчивши та узагальнивши досвід з даної теми я дійшла висновку, що не зважаючи на певні труднощі, використання ІКТ має значні перспективи, досягнути яких можна шляхом впровадження даних технологій на уроці.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites